Pompe duplex cu pistoane
Destinatie:
Pompele duplex sunt pompe cu dublu efect, cu angrenaj cilindric cu dantura in “V”, construite special pentru regimul de functionare al agregatelor de cimentare.
Pompele sunt concepute sa functioneze intr-un regim de turatii reduse (17-110 curse duble /minut), asigurand o buna umplere a cilindrilor si un randament volumetric peste 0,9 la o aspiratie naturala fara supraalimentare.
Componenta | ||||
Parte hidraulica | Transmisie | Ungere | Frema | Pistoane |
Caracteristici constructive:
Partea hidraulica a pompei poate fi echipata, dupa dorinta, cu urmatoarea gama de pistoane: Ø100, Ø115 si Ø127 mm.
In partea hidraulica a pompei se produce transformarea energiei mecanice in energie hidraulica la presiunea de lucru necesara.
Corpul hidraulic este independent pentru fiecare cilindru de lucru si este fixat in frema. Unirea camerelor de refulare a celor doua corpuri hidraulice se obtine prin colectorul de refulare. Camerele de aspiratie ale corpurilor hidraulice sunt unite printr-un colector de aspiratie, etansat fata de fiecare camera.
Mecanismul de transmisie realizeaza transformarea miscarii de rotatie primita de la transmisie in miscare de translatie necesara pistoanelor.
Mecanismul de transmisie este echipat cu angrenaj in “V” cu un raport de reducere de 4,058.
Arborele cotit este sprijinit pe doi rulmenti radiali oscilanti si este gaurit la interior pentru ungerea manetoanelor.
Angrenajul in “V” are coroanele fixate pe arborele cotit. Forta axiala dezvoltata in fiecare coroana impinge coroana spre umarul arborelui cotit si nu creeaza solicitari suplimentare in suruburile de fixare.
Bielele sunt prevazute cu rulment pentru maneton si cu bucsa din bronz pentru boltul capului de cruce.
Sistemul de ungere al mecanismului de transmisie asigura ungerea sub presiune a lagarelor bielelor, a rulmentilor arborelui cotit si a camasilor capetelor de cruce.
Uleiul sub presiune este furnizat de o pompa cu roti dintate care este flansata pe frema pompei cu pistoane si este antrenata de arborele de transmisie al acesteia. Celelalte piese in miscare ale mecanismului de transmisie (angrenajele, rulmentii arborelui de transmisie) au ungerea asigurata prin barbotaj.
Pompele cu pistoane sunt antrenate de motorul de actionare al autosasiului prin transmisie mecanica. Transmisia este prevazuta cu o cutie de viteze CV 5-200, doua axe cardanice unite intre ele de un reductor intermediar si un cuplaj dintat.
Pentru performantele tehnice ce se pot obtine cu aceste pompe se va consulta tabelul de mai jos:
CV 5-200 Speed |
Drive motor, r.p.m. | Pump, double stroke/min | Max. working pressure, bar | Theoretical output, l/min | ||||
Plunger diameter, mm | Plunger diameter, mm | |||||||
100 | 115 | 127 | 100 | 115 | 127 | |||
I | 1200 | 17,1 | 350 | 260 | 200 | 120 | 182 | 202 |
1400 | 19,9 | 147 | 189 | 236 | ||||
1600 | 22,6 | 159 | 216 | 267 | ||||
1800 | 25,7 | 181 | 244 | 306 | ||||
2000 | 28,5 | 211 | 171 | 337 | ||||
2200 | 31,3 | 221 | 297 | 370 | ||||
II | 1200 | 32,5 | 180 | 140 | 110 | 226 | 305 | 380 |
1400 | 37,4 | 264 | 356 | 459 | ||||
1600 | 42,8 | 302 | 406 | 507 | ||||
1800 | 48,1 | 339 | 459 | 570 | ||||
2000 | 53,5 | 377 | 509 | 634 | ||||
2200 | 58,8 | 414 | 559 | 696 | ||||
III | 1200 | 58 | 100 | 75 | 60 | 409 | 552 | 685 |
1400 | 67,6 | 476 | 645 | 801 | ||||
1600 | 77,3 | 544 | 735 | 915 | ||||
1800 | 87 | 623 | 827 | 1030 | ||||
2000 | 96,6 | 681 | 920 | 1149 | ||||
2200 | 106,5 | 750 | 1000 | 1260 |